El comitè de TV3 signa un preacord que rebaixa l’afectació fins als 205 treballadors

tv31Aquesta matinada el comitè d’empresa de TV3 ha signat el preacord del procediment d’acomiadament col·lectiu (PAC), que haurà de ratificar la plantilla en un referèndum que se celebrarà el proper divendres, 2 d’agost.

El PAC afectarà un màxim de 205 treballadors (la proposta inicial de la direcció era de 312 treballadors) i els criteris d’afectació seran la voluntarietat i l’edat propera a la jubilació: afectarà els treballadors que durant l’any 2013 tinguin 61 anys o més i de manera progressiva els treballadors que vagin complint 61 anys des d’ara i fins al 2017.

Les compensacions seran:

• Per als treballadors de 61 anys: indemnització de 20 dies per any treballat amb un màxim d’una anualitat. Un mes de permís retribuït per cada 2 anys d’antiguitat amb un màxim de 4 mesos. 15 dies retribuïts. 2.000 euros per destinar a la formació. L’empresa complementarà els 6 primers mesos d’atur fins a arribar al 100% del sou brut per conceptes fixos. L’empresa els complementarà el conveni especial de la Seguretat Social fins als 65 anys.
  • Per als treballadors que tinguin 62 anys: 20 dies per any treballat amb un màxim de 12 mesos. Un mes de permís retribuït per cada dos anys d’antiguitat amb un màxim de 4 mesos.
  • Per als treballadors de 65, 64 ó 63 anys: 20 dies per any treballat amb un màxim de 12 mesos.
  • Per als voluntaris: si es presenten abans del 10 d’agost, indemnització de 20 dies per any treballat amb un màxim de 12 mesos i un mes de permís retribuït per cada dos anys d’antiguitat amb un màxim de 4 mesos. Si ho fan després d’aquesta data, 20 dies per any treballat amb un màxim de 12 mesos.

S’han acordat diverses mesures perquè els treballadors que es presentin voluntaris puguin substituir els treballadors afectats per criteris d’edat. També s’han acordat diverses mesures de no afectació per a aquells treballadors que reuneixen unes característiques determinades.

Així mateix, la direcció garanteix que no aplicarà cap procés d’acomiadament col·lectiu des d’ara i fins al 30 de juliol del 2015 i que no aprofitarà les causes que determinen aquest PAC i la signatura del preacord per fer cap procés d’acomiadament col·lectiu en un futur ni tampoc de modificació substancial de condicions de treball.