El comitè d’empresa de la cimentera LafargeHolcim de Montcada i Reixac preocupat pel futur dels llocs de treball

Font: ACN Imatge de la fàbrica Lafarge de Montcada i Reixac en l’acte del seu centenari el 26 de maig de 2017

La secció sindical de la UGT FICA LafargeHolcim de Montcada i Reixac s’ha reunit aquest matí amb la UGT FICA de Catalunya per tractar la situació que viu la fàbrica cimentera després de la sentència dictada pel Tribunal Superior de Justícia de Catalunya com a resposta a la denúncia interposada per l’Ajuntament de Montcada i Reixac i l’Associació de Veïns del barri de Can Sant Joan.

El TSJC ha sentenciat que l’Autorització Ambiental Integrada atorgada el 2015 és nul·la ja que es va basar en un estudi d’impacte ambiental fet al 2008. I per aquesta motiu revoca la renovació de l’esmentada autorització, feta al 2017. L’empresa no té ara per ara l’autorització d’activitat ambiental, i aquest fet posa en perill la continuïtat de l’activitat.

En la reunió sindical mantinguda avui la secció sindical ha posat de manifest la preocupació de la plantilla davant la possible execució de la sentència, que podria posar en perill l’ocupació d’unes 300 famílies.

Des de la UGT FICA de Catalunya hem acordat iniciar les reunions i accions corresponents per solucionar el problema que es deriva d’un error administratiu en la tramitació de l’Autorització Ambiental Integrada.