El Comitè d’Empresa de Covestro-Bayer exigeix a Bayer la inversió necessària per garantir la continuïtat de la planta a Tarragona

bayerEl Comitè d’Empresa de la fàbrica Covestro-Bayer, amb el suport dels sindicats majoritaris CCOO i UGT, el dijous 19 de novembre va acordar en assemblea convocar una vaga parcial per exigir al grup alemany la inversió necessària per a garantir la continuïtat de la planta química de Tarragona.

Aquest dilluns, la direcció de Covestro-Bayer va informar dels diferents escenaris que afronta la planta a partir de desembre, entre els quals es planteja la possibilitat que acabi tancant la fàbrica a Tarragona o es tanqui la planta de MDI, que afectaria 200 treballadors en el primer cas, i 100 en el segon, entre llocs de treball directes i indirectes.

Per evitar el tancament, considerem indispensable que Bayer porti a terme el projecte Catar, que passa per la construcció d’una planta de clor que permeti a Covestro mantenir la producció de plàstic (MDI) a Tarragona, que garantiria la continuïtat de la planta.

La redistribució de les tones de producció a Europa facilita a Bayer la centralització de la seva producció a Alemanya, i de retruc tancar la factoria o la planta filial Covestro-Bayer a Tarragona, per això el Comitè d’Empresa exigeix al grup Bayer que abandoni aquesta intenció.

Les mobilitzacions comencen aquest dijous, 26 de novembre, amb una convocatòria de vaga parcial de 4 hores: al centre de Tarragona l’aturada es farà de 9.00 h a 13.00 h, i al centre de Barcelona, de  10.00 h a 12.30 h.  I una concentració davant la seu central de Bayer a Sant Joan Despí, entre les 10.30 h i les 11.30 h.

FITAG-UGT de Catalunya recolza als companys dels comitès d’empresa de COVESTRO de Tarragona i de Barcelona i les seccions sindicals de UGT i CC.OO en les seves demandes de exigir a l’empresa que garanteixi les inversions necessàries per assegurar el futur de la planta tarragonina, ja que el tancament de la planta de MDI o del centre de Tarragona també podria afectar l’ocupació relacionada amb els serveis centrals situats al centre de treball de Barcelona. També exigeix a Bayer, que a data d’avui continua tenint al voltant del 70% de les accions de COVESTRO, un pla industrial que garanteixi la continuïtat de la planta de MDI i dels llocs de treball.