El Comitè d’empresa de LaFarge espera l’informe de salut eviti el trasllat

lafarge.jpg
L’informe elaborat pel Departament de Salut conclou que la mortalitat de Montcada i Reixac és similar a la de la resta de la comarca i de Catalunya

El Comitè d’Empresa de Lafarge es mostra satisfet per les conclusions de l’informe elaborat pel Departament de Salut, a petició del ple municipal de Montcada i Reixac, en què assegura que la cimentera Lafarge establerta al municipi vallesà no provoca més morts que a la resta de la comarca i a altres municipis catalans. Aquesta conclusió ratifica el posicionament dels treballadors i les treballadores de la fàbrica, que sempre han defensat que ells són els primers interessats en estar segurs de les condicions en què treballen.

Amb aquest informe, el Comitè d’Empresa, creu que no té sentit continuar parlant del trasllat de la planta i espera que l’informe desencalli la suspensió ambiental definitiva a la planta pel que fa referència a la utilització de biomassa com a combustible per al forn de la cimentera. Ara amb més força cal abandonar la idea de traslladar l’empresa, un trasllat que ja havíem denunciat que resultava del tot inviable i que seria sinònim de tancament de la planta, és a dir, la pèrdua de més de 300 llocs de treball, tant directes com indirectes.

En el dia d’avui, el Comitè d’Empresa ha sol·licitat una reunió del conseller de Medi Ambient, Francesc Baltasar amb els representants dels treballadors, els portaveus dels grups municipals i els portaveus de la plataforma veïnal, per aclarir topts els punts de la moció acordada al ple municipal del 14 de gener per tots els grups municipals, i saber quin és el futur a curt, mig i llarg termini de la planta cimentera.{mxc}