El comitè d’empresa de Lafarge lluitarà amb tots els mecanismes legals per conservar els llocs de treball

lafargeUna errada administrativa anul·la l’autorització ambiental integral i genera incertesa entre la plantilla

El Comitè d’Empresa de la fàbrica de Lafarge Cementos de Montcada i Reixac vol manifestar que lluitarà amb tots els mecanismes legals per conservar els llocs de treball de la planta, després que el Tribunal Suprem hagi desestimat el recurs interposat per l’empresa a la sentència del TSJC que anul·la l’autorització ambiental integral per un error de forma (no s’havia publicat prèviament la declació d’impacte ambiental).

El Comitè d’Empresa entèn, i així es manifesta en ambdues sentències, la del TSJC i la del TS; que el problema ve donat per un error administratiu, però que no posa en cap cas en dubte el comportament ambiental de l’empresa.

Des d’aquest Comitè s’han sol·licitat diverses reunions, començant per la Direcció General de Treball de la Generalitat de Catalunya, per manifestar la inquietud dels treballadors i les treballadores pel futur de 300 famílies, entre llocs de treball directes i indirectes.

Els treballadors i les treballadores de la cimentera, reunits en assemblea, han decidit emprendre accions legals, si escau, per poder continuar amb els llocs de treball i preservar els seus drets.