El Comitè d’Empresa de Nissan lamenta que la multinacional no faci una aposta per garantir el futur de Nissan a Barcelona

FOTO: ACN.

Després que la direcció de Nissan informés ahir a plantilla i sindicats de les mesures que proposen per afrontar en els propers anys la situació de baixa producció actual, el Comitè d’Empresa ha denunciat avui en roda de premsa que no es faci una aposta que garanteixi el futur de Nissan a Barcelona.

Les mesures proposades inclouen reduir la plantilla en uns 600 treballadors i treballadores i el compromís per part de la direcció d’una inversió per ampliar la planta de pintura per poder complir amb els requeriments mediambientals a partir de 2022. Entre aquestes mesures no s’inclou la possibilitat de fabricar nous models de vehicles que puguin pal·liar els baixos nivells de producció existents.

La valoració que fa el Comitè d’Empresa davant aquesta anunci és negativa perquè suposa només un pedaç per a les situacions de baixes produccions en què es troben les plantes de Barcelona i Montcada, alhora que no es concreta cap estratègia de futur a pesar de les reiterades peticions que hem sol·licitat en els darrers temps perquè es presenti un pla industrial que suposi el manteniment de l’ocupació i l’activitat productiva en el futur a Nissan.

Manifestem el compromís de fer front a una negociació que ha de garantir les condicions socials que fins ara s’ha cordat per a tots els treballadors i treballadores que es vegin afectats i les garanties d’ocupació per al present i futur per a la resta de la plantilla.

Tenim presents totes les reunions que hem mantingut amb les administracions públiques perquè es reforci el paper industrial de Nissan, no només pel que fa a les seves plantes sinó per les derivades que suposa en el parc d’empreses auxiliars, i seguirem instant les institucions perquè s’impliquin en garantir el futur de l’empresa a Barcelona.

Hem sol·licitat a Nissan que deixi clar per quin model de fàbrica aposta per tal d’afrontar els profunds canvis que es produiran en el sector de l’automoció i poder mantenir l’ocupació.

Aquesta mena d’anuncis només qüestionen el futur d’una planta que sempre s’ha significat per un alt nivell competitiu en el sector, motiu pel qual des del Comitè d’Empresa de Nissan exigim que es plantegi un veritable pla industrial que respongui a les necessitats de la plantilla i a la seva estabilitat en el futur.