El comitè d’empresa de Nissan prendrà les mesures necessàries per impugnar l’ERTO presentat

Font: ACN.

La reunió finalitza sense acord perquè no es recullen les mesures i condicions necessàries

La reunió entre la direcció de Nissan i el comitè d’empresa per tractar l’ERTO que es vol presentar a causa de l’estat d’alarma ha finalitzat sense acord, ja que no s’han pogut concretar les mesures i condicions necessàries que el comitè d’empresa considerava com a primordials.
Des dels comitès d’empresa de les plantes afectades per aquest ERTO (Zona Franca, Montcada i Sant Andreu de la Barca) havíem sol·licitat establir un complement salarial per garantir el 90% sense que s’incloguessin les pagues ni les vacances, però sobretot que es pogués restablir l’activitat únicament i exclusivament mentre no es tingués la garantia de propagació del contagi entre els treballadors.
Les condicions d’aplicació d’aquest ERTO unilateral per força major seran:
  • Complement salarial al 80%. (això afecta a pagues i vacances)
  • L’ERTO no afectarà els treballadors que puguin treballar des de casa o es pugui garantir les mesures sanitàries adequades.
  • Les persone pendents de prejubilació tampoc no estaran afectades en l’ERTO.
  • Període d’afectació mentre duri les causes per les quals presenten l’ERTO (falta de subministraments – no existeixi possibilitat de garantir les mesures de recomanació de protecció a la salut)
  • Comunicació a l’administració amb efectes retroactius des del dia 16 de Març (això ha de ser aprovat per la pròpia administració).
Ens sembla una falta total de respecte la nul·la voluntat de Nissan de buscar un acord positiu, establint unes condicions molt per sota del que està cobrint el sector.
La situació que es produeix amb aquesta decisió unilateral no fa més que posar en risc les pròximes negociacions, la viabilitat de la planta i el futur de totes i tots els que treballem a Nissan.
Des del comitè d’empresa prendrem les mesures necessàries per a la impugnació d’aquest ERTO.