El comitè d’empresa de Nylstar convoca demà una assemblea de treballadors per informar de l’ERO presentat per la direcció

nylstarQuan acabi l’assemblea, cap a les 12.30 hores, s’atendrà els mitjans de comunicació a la porta de la fàbrica

El comitè d’empresa de Nylstar, a Blanes, ha convocat demà divendres, 15 de juliol, a les 10 hores, una assemblea de treballadors i treballadores a la fàbrica per informar de l’ERO presentat el passat dilluns per la direcció de l’empresa -dedicada a la fabricació de fils- per acomiadar 73 de les 219 persones que hi treballen.

Quan acabi l’assemblea, cap a les 12.30 hores, el comitè d’empresa i els representants de la UGT atendran els mitjans de comunicació a la porta de Nylstar (Avinguda Estació, 53, Blanes) per explicar les decisions preses per la plantilla.

Des de la UGT Comarques Gironines rebutgem l’ERO i hem demanat a la Generalitat que intervingui i s’impliqui en el provés negociador, ja que la complexitat de l’expedient presentat, la situació de col·lectius de treballadors en molt precària situació per la seva avançada edat laboral i la manca de liquiditat de l’empresa fa aconsellable per la seguretat de la plantilla una constant mediació en aquest procés d’acomiadaments col·lectius.

D’altra banda, exigim a la companyia que realitzi l’aportació de capital a què es va comprometre en l’anterior ERO temporal (finals de 2015) i que encara no ha arribat, i que incrementi el seu compromís financer per poder posar en marxa la producció, ja que la manca de liquiditat impossibilita la compra de matèria primera i el pagament dels salaris.

Per últim, des del nostre sindicat volem expressar l’absoluta manca de confiança que transmet aquesta direcció, que després d’un ERO temporal de quatre mesos encara no ha posat en marxa el procés de producció i ha donat “vacances” als treballadors el mateix dia que s’havien de reincorporar, sense avís previ i sense informar els representants dels treballadors.