El comitè d’empresa de Nylstar sol·licita le mediació de la Generalitat per al procés de negociació de l’ERO

nylstarDemà dijous, 21 de juliol, a les 10 hores, tindrà lloc la primera reunió del comitè d’empresa de Nylstar, la direcció i representants del Govern a la seu de la Generalitat a Girona (Plaça de Pompeu Fabra, 1). Quan finalitzi la reunió, aproximadament a les 12.30 hores, el comitè i els representants de la UGT atendran els mitjans de comunicació a la porta de l’edifici de Santa Caterina per explicar el resultat de la trobada.

Com ja hem informat, la direcció de Nylstar –històrica fàbrica de filatures situada a Blanes- ha modificat el seu plantejament inicial i ha presentat un expedient de regulació d’ocupació per acomiadar 155 persones, fet que reduiria la plantilla a 61 treballadors i treballadores.

A més, l’empresa ha comunicat ara que torna a endarrerir la posada en marxa de la producció fins al setembre. Des de la UGT Comarques Gironines hem plantejat a l’empresa la insensatesa d’aquesta decisió, perquè genera una situació d’inseguretat per als treballadors i les treballadores, i de deteriorament de les instal·lacions.

La direcció de Nylstar no aclareix en els seus informes ni en les reunions mantingudes què farà amb els 61 treballadors que mantindria a l’empresa si no endega la producció. Una producció que, després de quatre mesos d’ERO temporal, s’hauria d’haver posat en marxa al juliol.

Des del nostre sindicat hem rebutjat aquest expedient i hem exigit novament a la direcció un compromís d’aportació de capital, perquè l’empresa no podrà suportar durant més temps aquesta situació d’aturada. Considerem que la negociació d’un ERO per a la continuïtat de l’activitat a aquestes alçades no té cap sentit si no es produeix una inversió financera, que és l’únic que podrà revertir la situació.