El Comitè d’empresa de Serveis funeraris de Barcelona demana a l’ajuntament que es replantegi la proposta actual de vendre’s el 15% de participació i crear una funerària pública

serveis-funeraris
Els empleats de SFBSA defensen, com sempre han fet, un servei públic, accessible, de qualitat i professional

El Comitè d’Empresa de SFBSA defensem, com ho hem fet sempre, que els ciutadans de Barcelona han de pagar pel servei funerari de manera proporcional als seus nivells de renda. Un servei essencial  com es el nostre no pot suposar en cap cas una despesa desproporcionada. És per això que estem convençuts que un servei públic i municipal és la millor manera de prestar aquest servei.

Però davant la proposta de l’Ajuntament de crear un nou operador, volem recordar al ciutadà que Barcelona ja va disposar anys enrere d’una funerària pública i de qualitat. Malauradament els menyspreu cap allò públic i l’onada de privatitzacions que des dels anys 90 va arrossegar gran part dels nostres béns comuns i els van sotmetre a les lògiques mercantils ens han situat en el context actual. Els Serveis Funeraris de Barcelona van ser venuts poc a poc i avui ja només resta un 15% en mans municipals. Els treballadors de SFBSA, que vàrem assistir sols i impotents a aquest procés, ens sentim avui profundament estafats per una ironia històrica que ens pot dur a haver que competir en breu amb una nova funerària pública.

És per això que ens veiem totalment legitimats per defensar que s’inverteixi el procés, que l’Ajuntament recuperi la majoria d’accions de SFBSA i que els ciutadans puguin tornar a tenir sota control un bé comú que els pertany, així com uns professionals de llarga i provada experiència. Aquest és un patrimoni que la ciutat no es pot deixar perdre.

Per altra banda pensem que un tanatori de poques i incertes sales no pot garantir una rebaixa de preus i que no es podrà absorbir el volum de defuncions diàries que té Barcelona. Estem convençuts que tots junts -Ajuntament, grups municipals, sector, veïns i sindicats- podem trobar alternatives que siguin eficients per redreçar la situació i normalitzar els preus mantenint un bon servei i unes bones condicions laborals.

Els treballadors de SFB no volem ni hem volgut mai per la nostra ciutat i pels nostres veïns i veïnes que es parli de “negoci de la mort”. Volem, com sempre hem defensat, un servei públic, accessible a tots i totes, de qualitat i professional.  I per tot això demanem a l’Ajuntament de Barcelona un debat obert i un replantejament de la proposta actual.