El comitè d’ESSA Palau manifesta que no ha estat informat de cap venda al grup Gestamp

essa-palau
Els sindicats recorden que la plantilla ha realitzat grans esforços per la viabilitat de la companyia a través de cinc expedients de regulació

A causa de les diverses informacions aparegudes en els mitjans de comunicació aquesta darrera setmana, el comitè d’empresa d’ESSA Palau (Grupo Estampaciones Sabadell) es veu obligat a manifestar el seu posicionament, degut al nerviosisme que aquestes informacions han generat en la plantilla.

La plantilla d’ESSA Palau, situada a Palau-solità i Plegamans (Vallès Occidental) i que actualment compta amb 456 treballadors i treballadores, ve suportant expedients de suspensió des d’octubre de 2008 per solucionar la situació de crisi del sector. Actualment estem immersos en un expedient de suspensió de contractes de 22 dies durant 12 mesos, però havíem arribat a suspensions de 180 dies en 9 mesos, a través de quatre expedients més. Amb aquestes dades volem indicar que la plantilla d’ESSA Palau ha realitzat grans esforços per la viabilitat de la companyia i cap remarcar que des que van començar les suspensions de contractes 120 treballadors i treballadores han sortit de l’empresa, sempre per la via voluntària.

Aquest comitè d’empresa és aliè a les informacions aparegudes en els diferents mitjans de comunicació respecte a la venda de part de l’accionariat al grup Gestamp, tot i que coneixíem els contactes que s’estaven realitzant amb diverses multinacionals. Aquestes últimes notícies, fins i tot amb possibilitat d’acomiadaments, no han estat notificades per la via formal al comitè. Tanmateix, el conflicte obert actualment amb la direcció de l’empresa, amb concentracions a la porta de fàbrica de 13 a 15 hores, ve donat per l’incompliment dels acords salarials, ja que els treballadors patim congelació salarial des del gener de 2008.

Si es confirma que la direcció de l’empresa pretén extingir 95 contractes, els treballadors d’ESSA Palau donarem la resposta adequada a aquesta agressió, com ja va succeir al juliol de 2009, quan l’empresa va presentar un expedient d’extinció de 223 contractes. La plantilla d’ESSA Palau està disposada a defensar els seus llocs de treball fins a les últimes conseqüències.