El comitè i la direcció de Delphi Sant Cugat arriben a un preacord

delphi
El preacord evita mesures traumàtiques i permet desconvocar la vaga prevista per als propers dos divendres

El comitè d’empresa de Delphi Sant Cugat ha arribat avui a un preacord amb la direcció de l’empresa per fer front al possible excés de personal que, segons Delphi, podria produir-se en alguns departaments.

La direcció de Delphi Diesel System, que va presentar un ERO davant la Inspecció de Treball per extingir 66 llocs de trball, ha entès que la millor solució era la plantejada tant per la UGT com per la resta del Comitè. És a dir, l’aplicació de l’article 18 del conveni col·lectiu, on es recullen una sèrie de mesures per afrontar aquest tipus de problemes.

En aquesta línia, el preacord final recull els objectius marcats pel nostre sindicat. Per aquesta raó, la UGT de Catalunya valora el preacord positivament, ja que evita qualsevol sortida que no passi pels següents paràmetres:

Aplicació de Pla de Prejubilacions per al personal indirecte, que durant la vigència de l’ERO (fins a juliol de 2011) compleixi els 57 anys.

Obrir un període de baixes voluntàries amb indemnitzacions de 45 dies per any treballat, amb un màxim de 42 mensualitats.

El personal afectat que no s’aculli a cap d’aquestes mesures, i fins a assolir la xifra de 66 persones, tindrà la possiblitat d’optar a una recol·locación en llocs susceptibles de ser coberts, o escollir igualment per la indemnització prevista en l’apartat anterior.

Aquest preacord se sotmetrà a votació a la plantilla els propers dies 25 i 28 de juny. Paral·lelament, el Comitè ha desconvocat la vaga prevista per als propers dos divendres, així com les mesures de pressió que s’havien establert.