El Comitè Nacional de la UGT aprova resolucions contra el “fracking” i la llei de l’avortament

fracking-diagramEl sindicat també ha aprovat una ‘quota 0’ per als aturats sense ingressos i una ‘quota-suport’ voluntària per als afiliats que vulguin incrementar la seva aportació econòmica

El Comitè Nacional de la UGT de Catalunya ha aprovat aquest matí tres resolucions: una sobre la situació actual, una contra el fracking i una altra contra la reforma de la llei de l’avortament del PP.

A la resolució sobre la situació actual, el nostre sindicat demana, entre d’altres la retirada de la reforma laboral després de dos anys de destrucció de llocs de treball i de drets laborals, i al Govern de la Generalitat que abandoni les polítiques d’austeritat i retallades pressupostàries que afebleixen els serveis públics. La UGT de Catalunya també ha aprovat una “quota 0” per a les persones a l’atur sense ingressos i una “quota-suport” voluntària per a aquells afiliats que puguin i vulguin incrementar la seva contribució econòmica al sindicat (la quota s’augmentaria dels 10-12 euros actuals, depenent de la federació, a 15 euros).

El Comitè Nacional també ha volgut deixar clar el posicionament de la UGT de Catalunya contra el fracking o procediment de fractura hidràulica, per les conseqüències negatives que aquesta tècnica d’extracció energètica pot desencadenar en el futur, tant en la salut pública com en el medi ambient.

El sindicat també ha volgut tornar a rebutjar la contrareforma de la llei de l’avortament que prepara el PP perquè, entre d’altres, vulnera la llibertat a decidir sobre el propi cos, tracta les dones com a subjectes dependents i no aptes per decidir sobre sí mateixes, i , de nou, la capacitat econòmica marcarà la possibilitat d’avortar i generarà noves desigualtats ja superades.

Icona de fitxer Resolució del comitè nacional de febrer del 2014
Icona de fitxer Per una maternitat lliure, avortament lliure i gratuït
Icona de fitxer Resolució sobre el Fracking de la UGT de Catalunya