El Comitè Territorial de la UGT de les Terres de l’Ebre exigeix més inversions al territori, tant en infraestructures com d’empresa pública i privada per crear ocupació de qualitat

Valentí Marin, secretari general de la UGT de les Terres de l’Ebre, i Camil Ros, secretari general de la UGT de Catalunya. Fotografia: ACN

El Comitè Territorial de la UGT de les Terres de l’Ebre, celebrat aquest matí a Tortosa, ha aprovat una resolució per difondre les opinions i reflexions de la nostra organització sindical i adreçar-la a tota la ciutadania, a la classe política de les Terres de l’Ebre i al conjunt del país en general:

• La prioritat de la classe política i dels agents socioeconòmics ha de ser buscar un bon futur per al món laboral al territori.
  • Volem una sanitat òptima i no doblant infraestructures, com l’equip de radioteràpia, per exemple, que comportarà la construcció d’un búnquer contenidor que representarà la despesa de 2 milions d’euros addicionals pel canvi de lloc.
  • Apostem per una Formació Professional de qualitat adaptada al territori, amb la creació dels Consells de FP de comarques o ciutats per poder participar de manera directa en els plans de FP que es necessiten per dinamitzar el territori.
  • Denunciem la ineficàcia i inoperància de l’IDECE (Institut per al Desenvolupament de les Comarques de l’Ebre) i del Consell Econòmic i Social.
  • Denunciem que els diferents Plans Estratègics que s’han elaborat al territori mai han servit de res, perdent-se al calaix de l’Administració.
  • Exigim inversions al territori, tant en infraestructures necessàries i efectives com inversions d’empresa pública i privada per crear llocs de treball de qualitat per tal d’evitar que les Terres de l’Ebre es converteixin en el geriàtric de Catalunya.

És a dir: més fets i no tants papers!

El secretari general de la UGT de Catalunya, Camil Ros, que ha participat en el Comitè Territorial, ha expressat el seu suport a la resolució.