El conflicte d’Alstom finalitza amb un acord que conté cinc mesures alternatives a l’ERO

alstomDesprés de 30 hores de reunió ininterrompudes, ahir va finalitzar el procés de consultes de l’ERO per l’extinció de 193 llocs de treball de la planta d’Alstom a Santa Perpètua de Mogoda.

Durant les nou reunions que s’han mantingut, sis d’elles amb mediació de la Inspecció de Treball, tant la UGT com la representació dels treballadors han mantingut una postura concreta per arribar a un acord pel que fa a l’ERO i també pel que fa al conveni col·lectiu.

Les reunions han finalitzat amb una proposta mediadora per part de la Inspecció de Treball que conté cinc mesures alternatives per reduir l’impacte inicial:

Programa de rendes per als nascuts en els anys 1956 i 1957.

Programa per a treballadors abans de l’any 1949.

Expedient de Regulació d’Ocupació Temporal de dos anys i regulació màxima al 70% de la jornada per a tota la plantilla, complementant al 80% el salari brut.

Programa de desvinculacions incentivades.

Programa de reubicacions mitjançant trasllats i mobilitats internes.

Així mateix, tal com la UGT i la resta de la representació sindical havien defensat durant tot el procés de negociació, aquests acords havien de ser emmarcats en un Pla Industrial de futur per a la planta, que passa per un acord en matèria de conveni col·lectiu. En aquest sentit, els canvis fonamentals es produeixen en aspectes com la jornada laboral, la flexibilitat i una reestructuració salarial.

Amb aquests acords, aprovats ja en assemblea per la plantilla de la fàbrica, es posa punt i final al conflicte que fa 18 mesos que dura i que havia posat en perill el futur de la planta.