El Congrés de la CES-ETUC centrarà els seus debats en la recuperació d’una ocupació de qualitat

ces-etucEl 13è congrés de la Confederació Europea de Sindicats (ETUC) sota el lema “Una societat justa, ocupació de qualitat i treballadors amb drets” es celebra entre el 29 de setembre i el 2 d’octubre a la històric edifici La Mutualité a Paris, França.

El secretaris generals i/o els presidents de més de 90 organitzacions sindicals originàries de 39 països, seran presents entre els més de 600 delegats que triaran el proper secretari general.

Durant el Congres es tractaran temes com l’atur juvenil, la necessitat de recuperar la qualitat en l’ocupació i la lluita per una Europa més justa i social. Cal posar de relleu la necessitat d’arribar a acords internacionals contra el canvi climàtic i la importància d’aconseguir coordinar les polítiques econòmiques a la UE, especialment a la zona euro.

Durant l’acte d’obertura intervindran personalitats com François Hollande, President de França, Jean-Claude Juncker, President de la Comissió Europea, Martin Schultz, President del Parlament Europeu i Anne Hidalgo, Alcaldessa de París.

Destaquen també les intervencions del director general de l’Organització Internacional del Treball (OIT), Guy Ryder, o de la presidenta de la Confederació Sindical Internacional (CSI), Sharan Burrow.

Si esteu interessats podeu visualitzar el congrés en directe en aquest link: https://www.etuc.org/press/follow-etuc-congress-live-streaming#.VgusEn22YwB

Podeu trobar com a document adjunt el pla d’acció 2015-2019 i el manifest de París que es debatrà i votarà durant el congrés.

Documentació: