El Consell Interuniversitari de Catalunya aprova una resolució que dona suport a la reclamació d’incloure el PAS de les universitats públiques en els Pressupostos Generals de l’Estat

Font: Wikmedia, Xavier Caballé

També recolza la nostra petició d’eliminar la vinculació de la taxa de reposició de l’Oferta d’Ocupació Pública

El Consell Interuniversitari de Catalunya ha aprovat aquest matí una resolució en què acorda donar suport a les peticions formulades per la UGT de Catalunya, CCOO i CSIF –que han intervingut de manera extraordinària en la reunió- i que són les següents:

1. Que es facin totes les actuacions necessàries perquè el personal d’administració i serveis (PAS) de les universitats públiques sigui inclòs de manera immediata a l’article 19.1 apartat 6 del Pressupostos Generals de l’Estat 2017, per permetre així addicionalment a l’Oferta d’Ocupació Pública Ordinària, i sense que computi a l’efecte de taxa de reposició, la convocatòria de places que hagin estat ocupades per personal amb una vinculació no permanent, amb l’objecte de reduir la temporalitat i la precarietat del PAS.
  2. Que s’elimini la vinculació de la taxa de reposició de l’Oferta d’Ocupació Pública, amb l’objecte de garantir la cobertura de les necessitats reals de personal de les universitats públiques i poder així garantir el desenvolupament d’un servei públic d’educació superior i recerca amb la qualitat que la nostra societat mereix i ens exigeix.

A la resolució, el CIC es compromet a fer arribar aquestes peticions a les persones, estaments i institucions que poden incidir en la concreció d’aquestes demandes, com per exemple, la Secretaria General d’Universitats del Ministeri d’Educació, Cultura i Esports o els portaveus d’universitat dels grups parlamentaris al Congrés i al Senat.