El conseller de cultura es compromet a què no hi haurà més acomiadaments al MACBA

MCBALa direcció havia anunciat que es prescindiria del 20% dels treballadors que presten servei directament i indirecta al museu

El passat divendres el comitè d’empresa del Museu d’Art Contemporani de Barcelona (MACBA, format íntegrament per delegats de la UGT de Catalunya) i representants de la Federació de Serveis Públics del nostre sindicat es van reunir amb el conseller de Cultura de la Generalitat, Ferran Mascarell, per tractar de les retallades i els acomiadaments –ja s’han produït 9- al museu.

Ferran Mascarell es va comprometre amb els representants de la plantilla a què no hi haurà més acomiadaments al MACBA i que s’ha d’apostar pel seu capital humà. El conseller també va reivindicar la cultural com un motor econòmic i no com un luxe prescindible, i es va comprometre a participar en una assemblea amb tota la plantilla del centre.

El passat 12 d’abril la direcció del MACBA va comunicar al comitè d’empresa l’acomiadament de 9 treballadors, d’una plantilla de 98, així com d’altres mesures per fer front a un forat de 980.000 euros, entre les que es trobarien mesures de retallada en l’activitat que comportarien prescindir de 7 o 8 llocs de treball més: aquells que tenen relació laboral com a autònoms -falsos autònoms- amb  el museu, serveis de manteniment d’estructura (instal·lacions, etc.), cessament de contractes d’obra i servei, fusió de departaments, etc. En total, aquesta retallada tindria una afectació directa i indirecta del 20% dels treballadors que presten els seus serveis al museu.