El consorci del transport sanitari de Girona acomiada 13 treballadors per previsió de pèrdues

El comitè estudia amb els afectats la presentació d’un recurs per acomiadaments improcedents

La direcció del Consorci del Transport Sanitari de Girona, va acomiadar ahir 13 treballadors. L’empresa ha despatxat 10 d’aquestes persones tot acollint-se a l’article de la Reforma laboral que permet fer acomiadaments objectius davant una previsió de pèrdues econòmiques. Els altres 3 treballadors han acceptat voluntàriament marxar de l’empresa, i encara hi ha 2 acomiadaments més pendents de concretar.

El comitè d’empresa es reuneix avui amb els afectats per a informar-los de la possibilitat de presentar un recurs per acomiadament improcedent.

El Consorci del Transport Sanitari de Girona, on hi treballen unes 500 persones, va anunciar un Experdient de Regulació d’Ocupació fa un mes. Les diferents negociacions entre  el comitè d’empresa i la direcció, dutes a terme al llarg de tot l’agost, no s’han traduit en cap acord per aturar els acomiadaments. L’empresa va arribar a convocar una “assemblea de treballadors” on va comunicar-los que “amb acord o sense”, el dia 1 de setembre faria efectiu els acomiadaments, que inicialment havien d’afectar a 19 persones. Finalment ho ha fet, però un dia abans del previst, i de moment, amb un nombre inferior d’afectats.

La UGT s’oposa a la decisió i els mètodes de la direcció del Consorci, i denuncia els acomiadaments, malgrat que l’empresa té actualment beneficis.