El conveni col·lectiu de l’ajuntament de Lleida, pioner en la clàusula ecosolidària

paeria
La UGT, sindicat majoritari, aconsegueix incoure una disposició per fomentar l’eficiència energètica i, alhora, la cooperació solidària

El conveni col·lectiu 2010-2012 de l’Ajuntament de Lleida, signat ahir i que empara 1.400 treballadors i treballadores, inclou una clàusula ecosolidària pionera en la negociació col·lectiva. La secció sindical de la UGT de Catalunya ha aconseguit introduir un acord per fomentar l’estalvi energètic a l’Ajuntament i, a més, destinar els diners estalviats en llum i aigua a un fons de cooperació internacional.

Concretament, la disposició addicional segona del conveni diu així:

Amb la finalitat de promoure els principis de la solidaritat i la cooperació així com un model de desenvolupament sostenible, les parts signants d’aquest conveni acorden implementar una clàusula ecosolidària, que consisteix en implementar un pla d’estalvi i eficiència energètica i d’aigua, l’objectiu del qual es aconseguir el màxim possible d’estalvi en la factura d’energia i aigua amb la finalitat de crear un fons de solidaritat que serà administrat per les organitzacions dels representants dels empleats/des signants del present acord. En el termini de 4 mesos des de la signatura del present acord es constituirà un grup de treball, de naturalesa paritària, que redactarà el reglament específic del fons ecosolidari.

En el reglament que ha de desenvolupar aquest grup de treball en els propers mesos es concretarà la finalitat dels diners estalviats. La idea de la Secció Sindical de la UGT és que es divideixi en tres parts iguals: una per a l’empresa (l’Ajuntament), una altra per al fons social del conveni (treballadors i treballadores) i una tercera part destinada a projectes de cooperació sindical amb països del sud.