El Corte Inglés davant inspecció per incompliment del conveni col·lectiu i persecució sindical

El Corte Inglés declara davant de la inspecció de treball arran de les denúncies de la UGT de Catalunya per incompliment del conveni col·lectiu i persecució sindical

La Inspecció de Treball va citar a declarar el passat dilluns als representants d'El Corte Inglés i al secretari general de la Federació de Comerç de la UGT de Catalunya, Óscar López, arran de les denúncies presentades pel sindicat el passat mes de març per incompliment del Conveni Col·lectiu de Grans Superfícies i per persecució sindical.

La Inspecció de Treball va requerir explicacions i informació a El Corte Inglés sobre la denúncia de diferents delegats de la UGT de Catalunya de què l'empresa incompleix l'article 33 del conveni col·lectiu d'aplicació, que indica que durant els dies de preparació de rebaixes i inventari, l'empresa pot modificar o perllongar la seva jornada. En total, es tracta de 4 dies a l'any, dos per a rebaixes i dos més per a inventari. Els delegats, tots ells amb una jornada laboral que va de les 9 hores del matí a les 16 hores de la tarda, havien denunciat que la direcció de l'empresa els va obligar a realitzar aquestes hores d'inventari o rebaixes a partir de les 22 hores de la nit, però sense canviar el seu torn a la tarda. És a dir, que van haver de treballar de 9 a 16 hores i de tornar a les 22 hores, un cop finalitzada la seva jornada habitual. Això vulnera, a més, el descans entre jornades, que el conveni col·lectiu estipula en 12 hores. A més, l'empresa es va negar a fer constar aquesta ordre per escrit.

En les denúncies presentades es va fer constar que són ordres "abusives, contràries als drets dels treballadors i que quebranten la bona fe contractual". A més, també es va posar de manifest que els afectats són delegats de la UGT de Catalunya que han estat escollits recentment com a tals, entenent que existeix persecució sindical cap als representants del sindicat en aquesta companyia.

Aquest no és un fet aïllat a El Corte Inglés. Les males pràctiques sindicals contra els delegats i delegades de la UGT de Catalunya són habituals des de les darreres eleccions sindicals. I ho demostra una altra de les denúncies del nostre sindicat, per la qual també va demanar la Inspecció de Treball a la reunió de dilluns, en aquest cas per vulneració del desenvolupament de les tasques sindicals.

En concret, la secció sindical al centre Hipercor-Meridiana (formada per 6 delegats de la UGT de Catalunya) va denunciar que la direcció del centre impedís la distribució d'un full informatiu on s'informava sobre la reunió del comitè celebrada el dia 2 de març. En la denúncia presentada a la Inspecció de Treball, la secció sindical posa de manifest que els fets denunciats vulneren els drets establerts per la legislació vigent i que atempten clarament el dret a informar els treballadors i les treballadores.

Ara, la secció sindical de la UGT de Catalunya a El Corte Inglés resta a l'espera de les resolucions que prengui la Inspecció de Treball en ambdós casos.{moscomment}