El Corte Inglés dóna marxa enrere en la seva decisió de canviar de departament un delegat de la UGT

corteinglesugt.jpgFinalment la direcció d’El Corte Inglés retornarà al seu departament original el delegat de la UGT de Catalunya del centre de Diagonal (Barcelona) que havia traslladat a la planta d’Oportunitats amb la clara intenció d’ocasionar-li prejucidi professional, personal i econòmic (tal i com denunciàvem a l’anterior nota de premsa, la número 77). Aquest delegat, cal recordar, portava tota la seva vida laboral en El Corte Inglés (17 anys) al departament de camiseria.

Contra la decisió arbitrària de l’empresa, la UGT de Catalunya va interposar la seva corresponent demanda davant la Inspecció de Treball.

El passat dia 19 de gener, la direcció d’El Corte Inglés ha decidit reincorporar el delegat de la UGT novament al departament de camiseria.

Des de la UGT de Catalunya volem valorar:

• Que ens sembla una decisió prudent, encertada i positiva per part de la direcció del centre El Corte Inglés de Diagonal.
  • Que decisions d’aquest tipus propicien que el model de relacions laborals tingui punts de trobada.
  • Que l’activitat sindical en defensa dels interessos dels treballadors ha de ser entesa per l’empresa El Corte Inglés com quelcom natural i habitual, no prenent per aquesta raó la direcció de l’empresa represàlies contra aquell qui exerceix un dret constitucional.
  • Volem cridar l’atenció sobre les diferents formes d’actuar entre aquest centre i altres centres de l’empresa en casos similars. En aquest centre la direcció recapacita, i davant una decisió injusta, recondueix la situació. En altres centres, però, la Inspecció de Treball o els Jutjats Socials han de ser els encarregats de reconduir la situació.
  • Fem una crida a la direcció del centre, perquè de la mateixa manera que ha reconduït aquesta situació recondueixi altres que també té pendents.
  • Des de la UGT de Catalunya realitzem un oferiment al diàleg i a la negociació com el camí més adequat, fructífer i covenient per desenvolupar el model de relacions laborals que els sindicats i les empreses han de mantenir en ple segle XXI

{mxc}