El Departament d’Interior ‘aparta’ el 60% del personal contractat per a la campanya forestal per no disposar dels equips de protecció individual adequats

incendioLa Federació de Serveis Públics de la UGT de Catalunya critica novament la pèssima gestió que el Departament d’Interior està duent a terme aquest any amb la campanya forestal contra el foc. En aquesta ocasió, Interior ha ‘apartat’ dels treballs en la campanya contra els incendis un 60% d’Ajudants d’Ofici Forestal (AOF) al no disposar dels Equips de Protecció Individual adequats o bé perquè aquests estaven caducats.

De fet, els mateixos sindicats ja van denunciar el passat 9 de juliol davant la Inspecció de Treball el mal estat de la roba amb la qual havien de treballar aquests professionals. Posteriorment Inspecció de treball, amb data 22 de juliol, va acordar que Interior no destinés a la primera línia de foc al personal AOF que no reunia el vestuari de protecció adequat. Arran del requeriment, el Departament d’Interior, en lloc de trobar solucions a aquesta mancança i substituir o proporcionar equips en condicions als AOF, ha optat per la decisió dràstica i equivocada, enviant a casa tots aquests treballadors.

La UGT de Catalunya denuncia que les retallades d’Interior, en una qüestió tan cabdal com la prevenció dels incendis forestals o l’actuació per combatre focs, poden comportar situacions perilloses. A més a més, denunciem que la Generalitat, essent coneixedora d’aquestes mancances en els equipaments per a la seguretat dels professionals, no ho comuniqués ni fes res per arreglar-ho.

Cal recordar que aquest mateix departament ha tancat aquest any una desena de punts de guaita en tot el territori, minvant així la detecció dels focs forestals.