El Departament de Justícia posa en perill la seguretat del centre penitenciari de Brians-2

El Sindicat de Presons de la UGT de Catalunya denuncia que l’equipament més gran del nostre sistema penitenciari es troba en un estat ruïnós

El Sindicat de Presons de la UGT de Catalunya ja va advertir l’any 2004 que el nou sistema de construcció dels centres penitenciaris que contemplava el Pla Director d’Equipaments Penitenciaris 2004-2010 dissenyat pel Departament de Justícia i que es basava en el Dret de Superfície seria ruïnós tant des del punt de vista econòmic com arquitectònic.

Un exemple d’aquesta erràtica política és el centre penitenciari de Brians-2, que malgrat haver-se inaugurat només fa 11 anys, ja presenta un estat decadent amb un deteriorament de tal magnitud que l‘equipament arrossega veritables problemes de resistència estructural, tot com a conseqüència que els materials que es van emprar en la seva construcció eren d’una qualitat més que qüestionable.

El Sindicat de Presons de la UGT de Catalunya recorda que l’any 2009, només 2 anys després de la seva inauguració, el Departament de Justícia ja va haver de destinar un pressupost extraordinari de 600.000 € per refer els sostre de 9 mòduls residencials i 800.000 € més per canviar les canonades centrals d’aigua, pràcticament 1 milió i mig d’euros que ara es demostra que no van ser invertits de forma adequada.

El Sindicat de Presons de la UGT de Catalunya denuncia que el Departament de Justícia, tot i ser coneixedor de l’estat semiruïnós d’aquest centre, no està fent cap actuació al respecte i està permetent que un centre penitenciari que havia de ser el referent quant a modernitat es converteixi en un equipament caduc, que no garanteix ni la seguretat ni la confortabilitat dels que hi treballen ni dels que hi resideixen.

El Sindicat de Presons de la UGT de Catalunya exigeix una intervenció urgent per solucionar definitivament tots i cadascun dels problemes que té el centre penitenciari que fan que, a hores d’ara, no es pugui garantir la seguretat dels treballadors i treballadores ni de la població reclusa.