El Departament de Justícia substitueix els vuit treballadors de la cafeteria del Centre de Joves de Quatre Camins per interns

quatrecaminsLa UGT de Catalunya denuncia que el Departament de Justícia ha substituït els vuit treballadors de la cafeteria del Centre Penitenciari de Joves de la presó de Quatre Camis (La Roca del Vallès) per interns.

El passat 1 d’abril es va acabar el contracte del Departament de Justícia amb  Serhs, l’empresa encarregada del servei de la cafeteria. Des de llavors, el centre ha impedit l’entrada als empleats –entre ells, els tres membres del comitè d’empresa-, que no poden anar a treballar però ningú els ha comunicat encara quina és la seva situació. El Departament de Justícia no ha volgut quedar-se amb cap dels treballadors i sembla que Serhs tampoc els vol recol·locar.

Al mes de febrer del 2013, el nostre sindicat ja va avisar que la Generalitat havia decidit que el Centre d’Iniciatives per a la Reinserció (CIRE) assumís les cuines dels centres penitenciaris de Barcelona. Des de la UGT de Catalunya recolzem la reinserció social i laboral dels presos, però no a canvi de destruir llocs de treball, i més quan l’objectiu de l’Administració és retallar despeses amb la substitució de treballadors per interns.

Aquesta situació ja s’ha produït al Centre Penitenciari de Ponent (Lleida) i al Centre Penitenciari de Dones de Barcelona (Wad-Ras), i properament finalitzarà el contracte de Brians 1 (Sant Esteve Sesrovires), on perillen més de 50 llocs de treball.

Inicialment, aquests treballadors pertanyien a l’Administració, fins que el Departament de Justícia va externalitzar l’activitat a les empreses Serhs i Sodexo, i ara els vol substituir per interns dels centres.