El departament de Justícia vol col·locar tres càrrecs directius de lliure designació en centres penitenciaris que o ja no existeixen (centre Obert Barcelona 1) o tancaran en pocs dies (Presó Model)

modeloUGT Presons denuncia les males pràctiques amb què el Departament vol blindar les retribucions futures d’aquests 3 càrrecs mentre la resta de la plantilla pot ser destinada fins a més de 150 km i, fins i tot, quedar-se sense la recol·locació promesa

UGT Presons denuncia que el secretari general del Departament de Justícia i mà dreta del conseller Mundó, Adià Comella, va signar el 17 de maig dues resolucions de convocatòries per a la provisió, mitjançant el sistema de lliure designació, de 3 llocs de directiu del Centre Penitenciaris d’Homes de Barcelona (Model) i Centre Obert Barcelona 1.

UGT Presons sempre s’ha mostrat contrària a una forma de provisió que ens sembla del tot discrecional i que, com hem denunciat en reiterades ocasions, l’Administració fa servir habitualment en períodes preelectorals per poder “pagar” als seus comandaments els serveis prestats i, alhora, “blindar” les seves desproporcionades retribucions, que d’aquesta manera les tenen garantides de per vida tot i ser cessats per un nou govern.

UGT Presons denuncia que aquest cop, però, el Departament de Justícia s’ha passat de frenada sense molestar-se ni tan sols en amagar aquestes males pràctiques, i han decidit que és del tot necessari cobrir els llocs de Sotsdirector d’Interior de la Model, Subdirector de Tractament de la Model i de Director del  Centre Obert BCN 1. És a dir, per a centres que o ja no existeixen (el Centre Obert BCN 1 va tancar fa dues setmanes per fusionar-se amb el Centre Obert BCN 2) o que tancaran en pocs dies, com la presó Model, que començarà a enderrocar-se el proper 8 de juny.

Des de la UGT Presons entenem que ens trobem no només davant d’uns fets èticament reprovables, sinó que directament podrien ser constitutius de fets jurídicament punibles, amb què es pretén cobrir uns llocs de treball que o ja no existeixen o deixaran d’existir en pocs dies, amb l’única intenció de permetre que els “escollits” puguin gaudir d’unes retribucions garantides de per vida.

I tot això mentre la resta dels 500 professionals que treballen a la Presó Model veuen com el Departament de Justícia està fent desaparèixer llocs a diferents centres penitenciaris i, si tenen sort, seran destinats a centres a 40 km. de Barcelona, o si no la tenen, com en el cas de molts interins, a més de 150 km. Així mateix, des de la UGT Presó també denunciem que el compromís del conseller Mundó que cap interí de la Model perdria el seu lloc de treball tampoc no es complirà. Hi ha una cinquantena de treballadors, interins de reforç que van entrar a treballar a la Model en els mesos de juliol i novembre de 2016, als quals el Departament no els reconeix el seu interinatge i que, per tant, es veuran al carrer quan la Model sigui enderrocada d’aquí uns dies.

UGT Presons exigeix la retirada immediata d’aquetes dues convocatòries i anuncia que, en cas contrari, les recorrerà a través dels seus serveis jurídics. Així mateix, s’estudiarà si qui les signa ha pogut incórrer en cap il·lícit penal.