El Departament de Treball, Afers Socials i Famílies menysprea els representants del treballadors

La secció sindical de la UGT del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies ha fet arribar avui una carta al secretari general del Departament, Josep Ginesta, un escrit on denuncia que el traspàs de la Direcció General de l’Autonomia Personal i la Discapacitat al Departament de Salut no es va comunicar prèviament a la representació legal dels treballadors, tal com estableix l’article 44.6. de l’Estatut dels Treballadors.

La darrera comunicació que hem rebut del Departament de Treball, AS i Famílies és del 30 de març, on irònicament el Conseller acabava dient: “La informació i comunicació en aquests moments excepcionals és primordial per ser el màxim d’eficients possible. En aquest sentit, us serà informada qualsevol novetat puntual des de les diferents unitats del departament.”
És evident que si alguna cosa ha estat del tot ineficient aquestes darreres setmanes és, precisament, la informació i la comunicació. Una reunió d’un quart d’hora amb els i les representants sindicals hauria estat suficient per complir amb allò que estableix l’Estatut dels Treballadors.
Aquests darrers dies molts delegats i alliberats del Comitè s’han incorporat als centres de treball per tal de recolzar i cobrir les deficiències als centres, sense consignes de la Direcció General, sense informació, amb una coordinació nul·la, manca d’ordres concretes, manca de material de protecció i fins i tot manca de personal. La nostra secció sindical considera que la llista d’errades i mancances és inacabable.
Davant de tot això, la secció sindical exigeix al Departament de Treball, Afers Socials i Famílies un comunicat a tota la plantilla posant-la al corrent dels darrers canvis.