El departament de treball es desentén de DERBI fins que es presenti l’ERO

derbi
El nostre sindicat es mostra decepcionat amb el director de Relacions Laborals de la Generalitat per no intentar mantenir la fàbrica, els 200 llocs de treball i una marca catalana històrica

El comitè de Derbi s’ha trobat avui amb la direcció de l’empresa i el director de Relacions Laborals de la Generalitat, Ramon Bonastre, en una reunió que ja estava convocada abans que Piaggio anunciés la seva intenció de tancar la planta de Martorelles. L’objectiu de la reunió era tractar l’acord de viabilitat 2010-2012 signat fa poc més d’un any amb els sindicats -sota el paraigua del propi Departament de Treball- pel qual el Grup Piaggio es comprometia a realitzar les inversions necessàries a la planta catalana i a millorar-ne la competitivitat.

Tanmateix, i malgrat l’anunci de la multinacional italiana de tancar la planta vallesana i acomiadar tota la plantilla -intenció que ha reiterat avui-, el director de Relacions Laborals de la Generalitat s’ha negat a parlar del tancament i ha manifestat als sindicats que “no pot fer res” fins que no es presenti l’ERO.

El comitè d’empresa i la UGT de Catalunya es mostren decepcionats amb la resposta del Departament de Treball, que ha decidit desentendre’s de la crítica situació de Derbi i no fer res per intentar mantenir la fàbrica, els 200 llocs de treball i una marca catalana històrica.

Des del nostre sindicat tornem a rebutjar que Piaggio -a causa dels seus problemas amb Aprilia, no amb Derbi- posi fi a una marca catalana que ha aconseguit el prestigi mundial gràcies a la qualitat, la professionalitat i el sacrifici dels treballadors i les treballadores de Martorelles.