El Departament d’Educació destina ‘ajudes’ per a la setmana blanca d’1,2 euros per alumne

La UGT de Catalunya considera ridícula la partida de subvencions, així com una falta de respecte a moltes famílies treballadores que tindran greus problemes de conciliació durant aquesta nova setmana de vacances dels seus fills

El conseller d’Educació, Ernest Margall, ha anunciat avui en la presentació de l’inici de curs que les associacions de mares i pares dels centres escolars i els ajuntaments podran sol·licitar ajudes per organitzar activitats durant la setmana de vacances del segon trimestre. El Departament d’Educació ha habilitat una partida pressupostària de 800.000 euros, ampliable si la demanda és més elevada.

Des de la UGT de Catalunya considerem aquest import ridícul i totalment insuficient. Si tenim en compte les dades del curs 2009-2010, a Catalunya hi ha una 665.000 alumnes d’Educació Primària i Infantil. Si dividim la partida pressupostaria de 800.000 euros entre el nombre d’alumnes, obtenim com a resultat que la Generalitat destinarà 1,2 euros per alumne per a les activitats extraescolars. El nostre sindicat és plenament conscient que no tots els alumnes faran activitats durant aquesta setmana, però sí un nombre molt elevat, ja que molts pares i mares, treballadors i treballadores, tindran moltes dificultats per conciliar la feina amb aquesta nova setmana de vacances dels seus fills. Suposant que només la meitat dels alumnes fessin activitats, l’ajut “pujaria” fins als 2,40 euros.

Considerant que una setmana de casal tindrà un cost aproximat de 100 euros per a les famílies, ens sembla una falta de respecte que el Departament d’Educació destini unes quantitats tan insignificants per subvencionar aquestes activitats durant la setmana blanca.