El foc de Vilopriu demostra que les retallades del Govern han abocat el Cos de Bombers a una situació de fallida i col·lapse estructural

boscEls bombers de la Generalitat, mitjançant els seus representants sindicals  de la UGT de Catalunya, CCOO,  CATAC i el comitè de mobilitzacions,  volen denunciar que:

La política de retallades que el Govern de la Generalitat  i el seu soci estan aplicant a les emergències a tot Catalunya ha abocat el Cos de Bombers de la Generalitat a una situació de fallida i de col·lapse estructural. Aquest fet minva la resposta operativa i posa en risc els ciutadans de Catalunya de manera molt greu.

La situació viscuda ahir a l’Empordà es pot repetir les properes hores encara amb més risc en el cas de simultaneïtat d’emergències.

Entre els dies 12 i 13 de novembre a Catalunya hi havia prop de nou parcs de bombers professionals tancats per manca de personal, en haver-se desplaçat al foc de Vilopriu. Parcs metropolitans de l’entorn de Barcelona van haver de tancar i d’altres van ser coberts pel personal de guàrdia de l’Ajuntament de Barcelona, deixant la capital catalana amb sis bombers sota mínims.

A Girona, els parcs de Torroella de Montgrí, La Vall d’Aro, Palafrugell, Calonge, La Jonquera, Sant Feliu de Buixalleu, Santa Coloma de Farners, Amer i Llançà han hagut de tancar durant aquests dies.

L’activació del grau d’emergència per l’activació dels bombers (M2) ha tornat a ser a deshora, tard (03.00 h) i  de forma descoordinada entre les dues Direccions Generals (Protecció Civil i  Emergències DGEPIS), fet que succeeix per enèsima vegada.

Aquests fets expliquen la por a un nou sinistre, manifestada pel conseller  Espadaler davant les càmeres de Televisió de Catalunya. El Departament d’Interior és conscient que en cas de produir-se la simultaneïtat de sinistres, el cos de Bombers només podria donar resposta a un d’ells, deixant a la resta de la població totalment desprotegida.

Els Bombers de la Generalitat, davant d’una situació d’emergència com la que acabem de viure a l’Empordà, posposem les nostres mesures de pressió i participem de forma massiva a qualsevol crida extraordinària. Volem donar una resposta a l’alçada del compromís adquirit amb la població en general i, més especialment, amb els més febles i necessitats.

Malgrat el maltracte rebut de manera reiterada per part del Departament d’Interior i, més especialment ,de la nostra Direcció General, els Bombers volem demostrar el nostre compromís com a servidors i dur a terme els nostres compromisos adquirits amb la societat, malgrat que el Govern i els seus socis no vulguin o no els sàpiguen assumir.

Un Govern que vol liderar un país sobirà i que presumeix de crear noves estructures no es pot permetre deixar una estructura vital per a la seguretat civil sense recursos i, encara menys, no tenir cap model definit. No pot posar a tota la població en risc per culpa d’un foc que ha calcinat  500 hectàrees.

Confiar únicament en la col·laboració ciutadana, el voluntariat i els esforços desesperats de les víctimes indefenses perquè solucionin les emergències és tornar a l’Edat Mitjana. A tots ells, els volem expressar el nostre agraïment, reconeixement i solidaritat, de manera més especial per a totes les víctimes i persones afectades.