El full de ruta de la UGT: recuperar els drets perduts durant la crisi

Resolució XV Congrés: Un nou compromís: Som el sindicat, som la UGT
107.3 KiB, 916 descàrregues

Detalls Descarrega l'arxiu

El 15è Congrés Nacional de la UGT de Catalunya ha aprovat aquesta tarda per unanimitat la resolució “Un nou compromís: som el sindicat, som la UGT”. Aquesta resolució vol ser un full de ruta clar del sindicat per als propers anys, que pivotarà sobre quatre grans eixos: recuperar els drets perduts en aquesta crisi, assentar les bases del canvi de model productiu que el país necessita per a una recuperació amb garanties, reduir les desigualtats socials i laborals i enfortir el sindicat.

Així, la feina d’aquest nou mandat es basarà en els següents compromisos:

• COMPROMÍS per lluitar per la derogació de totes les reformes laborals i lleis restrictives dels drets fonamentals.
  • COMPROMÍS amb exigir un pla urgent, immediat amb pressupost i terminis per recuperar tots els drets perduts durant les retallades.
  • COMPROMÍS amb un salari mínim de ciutat a Barcelona, que sigui de 1.000 euros i que reparteixi la riquesa en aquesta ciutat amb gran solvència econòmica.
  • COMPROMÍS amb l’aprovació i aplicació del Pla de rescat +55; és hora de rescatar persones i no bancs.
  • COMPROMÍS amb una carta de drets i deures dels aturats i aturades que fixi un mínim d’orientador per aturat, i que estableixi un pla formatiu permanent en el temps.
  • COMPROMÍS amb les polítiques de reactivació econòmica i una aposta real per la indústria.
  • COMPROMÍS  amb els treballadors d’empreses integrals. Treballarem perquè s’equiparin les condicions laborals i salarials als treballadors de l’empresa contractant, igual que en el seu moment vam aconseguir amb les ETT.
  • COMPROMÍS amb un salari mínim de 1.000 euros.
  • COMPROMÍS amb una contractació pública que sigui exemplificant i que respecti els convenis col·lectius sectorials.