El govern de la Generalitat paga un 0,33% menys als interins i les interines d’ensenyament

aulaLa FETE-UGT denuncia que el conseller Mas-Collell s’ha proposat humiliar el col·lectiu d’interins i interines

La FETE-UGT ha pogut comprovar a les nòmines del personal interí i substitut que els darrers mesos –des de setembre- el Departament d’Ensenyament ha aplicat de manera unilateral un descompte del 0,33% de sou als treballadors i les treballadores amb un terç de jornada. Malgrat que en un primer moment el nostre sindicat va pensar que podia tractar-se d’un error, ara constatem consternats que la retallada es produeix a les nòmines de tots els treballadors.

No es tracta d’un error individual, sinó d’una acció totalment dirigida vers tot el col·lectiu d’interins i interines d’Enseyament, presa per algú i executada en la nòmina d’aquells que estan a un terç de jornada.

Entenem, doncs, que el Govern ha decidit arrodonir a la baixa els salaris de les jornades del 33,33% restant-los un 0,33% mensual. Aquesta nova humiliació s’afegeix a la retallada del 15% de jornada i sou dels interins a jornada completa. L’acumulació de greuges contra aquest col•lectiu fa que ens preguntem quins són els motius que provoquen aquesta insistència a humiliar els interins. Per què des del Departament carreguen contra els companys i companyes que estan en la situació més precària? Creuen que atemptant contra els drets dels més febles quadraran els seus comptes amb tisorades d’uns euros?

Dilluns passat, FETE-UGT de Catalunya ja va presentar la corresponent reclamació al Departament d’Ensenyament exigint el pagament immediat i amb efectes retroactius del 0,33% des de setembre de 2014. Entenem també que és imprescindible una disculpa pública del Govern i del Departament per la falta de respecte al seus treballadors/es.

Des de la UGT exigim no ja que els paguin el que els pertoca, sinó que les jornades mínimes de contractació tornin a ser d’una mitja jornada En cas que inicialment s’hagués de cobrir un terç, la resta de la jornada fins arribar a la mitja jornada es pot dedicar a reforços o a atenció a la diversitat, més necessària que mai.