El Govern de la Generalitat reobrirà negociacions per al cos d’agents rurals

agents-ruralsEl Parlament de Catalunya aprova una moció per garantir la negociació col·lectiva

El Parlament de Catalunya va aprobar divendres passat una moció per garantir la negociació col·lectiva, i en concret, demanar al Govern la reobertura de negociacions sobre les condicions laborals dels agents rurals.

En base a una suposada “no ultraactivitat” de l’acord de condicions laborals vigent des del 2010, i sense acord de les assemblees de treballadors, la Conselleria d’Agricultura, encapçalada en aquell moment per Josep Maria Pelegrí, va publicar el Decret 81/2015 de 26 de maig, de jornada i horaris del personal del Cos d’Agents Rurals (CAR).

Les organitzacions sindicals convocants (CATAC-IAC, CCOO, UGT, i CSIF) consideren que el text aprovat al Parlament obre la porta a la solució del conflicte.

El text aprovat és el següent:

“16 Ter. Garantir l’exemplaritat de l’administració catalana en les relacions laborals i de contractació dels seus treballadors i treballadores. En aquest sentit, tots els òrgans de les administracions públiques vetllaran per garantir la negociació col·lectiva com a marc de relacions laborals, de manera que cap decisió laboral es prendrà sense la negociació prèvia amb els treballadors i treballadores. A tall d’exemple, el govern de la Generalitat reobrirà negociacions sobre el decret 81/2015, de 26 de maig, de jornada i horaris de treball del personal del Cos d’Agents Rurals de la Generalitat de Catalunya mentre no s’hagi arribat a un acord en el si de la mesa sectorial”.

Des de la UGT esperem que aquesta moció permeti d’una vegada per totes la reobertura de les negociacions sobre les condicions laborals dels agents rurals.