El Govern pot provocar en les properes setmanes el col·lapse del sistema penitenciari

presonsUGT-Presons denuncia que els mòduls ordinaris de Brians 1 i Quatre Camins freguen la massificació i que a Brians 2 li queda poc

El perillós joc al que va decidir jugar el Govern de la Generalitat apostant pel tancament efectiu de la presó Model sense tenir un centre de substitució està ja provocant una involució en la dinàmica de disminució d’ocupació efectiva que s’estava produint en els darrers anys i podria provocar l’inici del col·lapse del sistema penitenciari.

UGT-Presons denuncia que la redistribució dels interns que s’ha anat fent al llarg de les darreres setmanes està provocant la massificació als mòduls ordinaris dels centres penitenciaris de Brians 1 i de Quatre Camins i que, de continuar així, també es produirà en les properes setmanes al centre penitenciari de Brians 2.

A data d’avui els quatre mòduls de règim ordinari del centre penitenciari de Brians 1 es troben al 95,2% de la seva capacitat màxima, els set mòduls del centre penitenciari de Quatre Camins al 96,39% i els 14 mòduls del centre penitenciari de Brians 2 al 80,88%.

UGT-Presons va advertir que la precipitació en el tancament del centre penitenciari Homes de Barcelona podia provocar danys irreparables en el nostre sistema i vam denunciar que un servei públic essencial com el nostre no havia de servir de moneda de canvi per l’assoliment de determinats interessos partidistes i electorals.

Denunciem que la massificació dels centres penitenciaris sempre ve acompanyada d’un increment de la inseguretat així com d’un potencial augment de les situacions de risc i de les agressions, que, recordem, ja venien incrementant-se perillosament al llarg dels darrers tres anys.

UGT-Presons vol deixar clar que aquesta nova forma de fer política en matèria penitenciària, que busca els interessos partidistes sense tenir en compte les conseqüències d’apostar per un model que ens retrotrau a finals del segle XX, pot tenir efectes perillosíssims dels quals seran únics responsables el conseller de Justícia i el propi Govern de la Generalitat.