El gremi de flequers de Girona impugna el conveni de la indústria del pa

flecaLa patronal va signar el conveni i ara al·lega manca de legitimació de les altres dues patronals per signar

El Gremi de Flequers de les Comarques Gironines impugna el conveni per les industries del pa, àmbit provincial i taules salarials pel 2015 desprès de la seva publicació en el BOP.

La UGT de Catalunya troba incomprensible aquesta acció per part del Gremi després que el procés de negociació hagi estat realitzat amb totes les parts patronals i sindicals sense excepció i de la signatura d’unes taules salarials, que són l’objecte de la impugnació d’una de les patronals.

A Girona existeixen tres patronals del pa que històricament, des de 1986, han signat el conveni col·lectiu de treball juntament amb la UGT de Catalunya i CCOO. L’any 2015 les tres patronals van constituir la mesa per negociar la part econòmica del conveni (com sempre sense cap mena de problema). A la negociació d’un 1% d’increment per tot l’Estat al III Acord per l’Ocupació i la Negociació Col·lectiva (AENC) el Gremi de Flequers de les Comarques Gironines va manifestar que no estava en condicions d’assumir aquest augment. Tot i això, la seva representació a la taula negociadora va acabar signant les taules com la resta de assistents.

Previ a la publicació en el BOP la Generalitat va citar a les parts perquè dita patronal no estava d’acord i al·legava manca de legitimació de les altres dues patronals per signar. Desprès d’un ample debat el Departament de Treball va decidir publicar el conveni.

La UGT de Catalunya manifesta la seva sorpresa al rebre una citació del Tribunal Laboral de Catalunya pel proper dimecres, 3 de febrer, amb l’objecte i pretensió de declarar nul l’augment de l’ 1% previst pel període del 2015 – encara que ja ha estat aplicat a la majoria del casos-  al·legant una manca de representació de la patronal.

Malgrat les manifestacions que aboca aquesta patronal, cal remarcar que en cap sessió negociadora s’ha aportat cap dada socioeconòmica per la qual es sostingui una impossibilitat de realitzar un increment salarial.