El grup aliança retalla el 5% del sou de les plantilles dels seus centres i prorogatea la paga doble

sociosanitari
Argumenta que no té diners perquè no ha cobrat del CatSalut — Els treballadors inicien mobilitzacions contra les mesures adoptades unilateralment per la direcció

La UGT de Catalunya denuncia que la direcció del Grup Aliança va informar als seus treballadors i treballadores divendres passat, a les 16 hores, quan ja no quedava cap carrec directiu als centres i sense cap informació prèvia ni negociació amb els comitès d’empresa respectius, que aplica la retallada del 5% al salari de les plantilles i que la paga extra de juny es cobrarà a partir del juliol i prorrogateada un 20% cada mes. Tot això amb l’argument que el grup no ha cobrat del Servei Català de la Salut (CatSalut) i que no té diners. Paradoxalment, dilluns passat un mitjà de comunicació informava que el grup ha aconseguit uns ingressos consolidats de 199 milions d’euros.

Alguns centres del grup ja han iniciat avui mobilitzacions contra les mesures adoptades unilateralment per la direcció, com és el cas de la plantilla del Centre Sociosanitari Palau, a Barcelona, que s’han concentrat a les 7 hores davant de l’edifici. Els comitès de les diferents clíniques, hospitals i centres s’estan coordinant per elaborar un calendari de mobilitzacions que es durà a terme els propers dies.

El Grup Aliança té més de 3.000 treballadors i treballadores en 14 centres a tot Catalunya. Entre ells es troben el Centre Sociosanitari Palau (l’antiga Aliança, a Barcelona), l’Hospital Sagrat Cor (Barcelona), la Clínica del Vallès (Sabadell), la Clínica de Ponent (Lleida) o la Clínica de Girona.