El grup d’acció per la ratificació del conveni 189 de l’OIT valora molt positivament les activitats realitzades fins al moment

El grup treballa per aconseguir la dignificació del treball de la llar i les cures

El Grup d’Acció per la Ratificació del Conveni 189 de l’OIT està format per un grup d’entitats de dones immigrades que treballen per la dignificació del treball de la llar i les cures (Mujeres Pa’lante, Las Libélulas, Mujeres Migrantes Diversas, Mbaraté, Dones Diversitat, Associació de Dones Marroquines de Catalunya i Asociación de Salvadoreños en Catalunya), que conjuntament amb els sindicats CCOO i UGT de Catalunya, hem decidit posar en comú els seus esforços per aconseguir la dignificació del treball de la llar i les cures, i això passa en primer lloc, per la ratificació del conveni 189 de l’OIT sobre treball digne dels treballadors i les treballadores de la llar.

La ratificació del conveni 189 de l’OIT sobre treball digne de les treballadores de la llar permetria l’equiparació de les treballadores i treballadors de la llar amb la resta de treballadors i treballadores del Regim General de la Seguretat Social. Ara es troben ubicades en un sistema especial dins del Règim General que les subprotegeix i discrimina. Fins al moment, a la Unió Europea han ratificat el Conveni 189 Bèlgica, Alemanya, Itàlia, Irlanda, Finlàndia i Portugal. Malauradament, l’Estat espanyol encara no ho ha fet.

Des de la presentació del Grup d’Acció en roda de premsa, el passat 1 de març d’enguany, s’han incorporat dues noves entitats al grup inicial (Mbareté i Dones Diversitat) i s’han realitzat diferents trobades i contactes amb diverses forces polítiques que han permès que fins al moment, 10 municipis catalans hagin aprovat mocions en favor de la ratificació del conveni 189 de l’OIT: Cornellà de Llobregat, el Prat de Llobregat, Sant Andreu de la Barca, l’Hospitalet, Gavà,  Sant Joan Despí, Pineda de Mar, Molins de Rei, Barberà del Vallès i el Vendrell.

Al mateix temps, s’han tingut reunions amb els grups parlamentaris perquè el  Parlament de Catalunya aprovi una moció en favor de la ratificació i que es traslladi al Congres del Diputats.

D’altra banda, ens vam mobilitzar al carrer amb motiu del 8 de Març i ara més recentment aquest 1 de Maig, per visibilitzar les reivindicacions de les treballadores i treballadors de la llar i les cures.

Des del Grup d’Acció per la Ratificació del Conveni 189 de l’OIT valorem molt positivament les actuacions realitzades fins ara i ens comprometem a seguir treballant i estenent entre les forces polítiques, els ajuntaments, les institucions i el Parlament de Catalunya la necessitat de formar un front comú per aconseguir que el Congrés dels Diputats ratifiqui d’una vegada per totes el Conveni 189 sobre treball digne de les treballadores i treballadors de la llar.

Finalment, fem una crida a altres entitats que tinguin entre els seus objectius la dignificació del treball de la llar i les cures a sumar-se al Grup d’Acció per promoure la valoració social del treball de la llar i la seva dignificació laboral.

#GrupRatificació189  #TreballDigne  #RatificacióConveni189