El grup FICOSA vol suspendre 900 contractes de treball, malgrat els beneficis i les subvencions rebudes

ficosa
Els comitès d’Empresa dels diferents centres preparen mobilitzacions

El grup multinacional Ficosa ha presentat una sèrie de mesures que pretenen deixar en suspensió prop de 900 contractes de treball de les plantilles de Catalunya.

Ficosa, una empresa que globalment té i ha tingut beneficis en els darrers anys, pretén justificar acomiadaments i suspensions de treball arreu de l’Estat, així com deslocalitzacions.

Durant un període de crisi econòmica, Ficosa ha estat subvencionada per part de la Generalitat de Catalunya i del govern de l’Estat amb capital públic valorat en més de 80 milions d’euros. Ficosa ha incrementat el seu capital en més de 75 milions gràcies a l’adquisició dels actius de Sony Viladecavalls (Barcelona), aprofitant aquesta situació per autofinançar tot el grup d’empreses a nivell internacional, en detriment de la indústria, la investigació i el desenvolupament a casa nostra. Tanmateix, el grup també s’ha beneficiat econòmicament de la venda i la requalificació dels 300.000 metres quadrats de superfície que tenia a Rubí.

Lluny de convertir-se en un centre d’excel•lència, tal com pretenia fer-nos creure la direcció de la companyia, Ficosa Viladecavalls està realitzant deslocalitzacions de produccions i enginyeries a Àsia, Estats Units, i altres zones. Això està afectant al conjunt dels treballadors i treballadores de les nostres plantes: acomiadaments, suspensions de contractes, congelacions salarials, trasllat de maquinària i coneixements d’alt valor econòmic, tecnològic i social.

En lloc de proporcionar una millor perspectiva de futur, Ficosa està emprant les eines que atorga la legislació laboral per reestructurar i retallar les plantilles locals, amb el propòsit de què en un futur immediat siguin més atractives per a possibles inversions de les entitats financeres. Un fet que queda constatat si tenim en compte els antecedents de la companyia pel que fa mesures d’acomiadaments, ERO, absorcions i precarietat laboral. Inclús si recordem la pretensió de l’empresa de fusionar, amb desconegudes intencions per la part social, 12 societats en únicament 4. En aquest sentit, una de les properes mesures preteses per la direcció de Ficosa és la no aplicació salarial del conveni, quan paradoxalment el president i cofundador de la companyia, Josep M. Pujol, és l’actual president de la Unió Patronal Metal•lúrgica de Barcelona, principal responsable dels acords del conveni.

Davant les constants agressions que estan acabant amb la pau social dins Ficosa, tots els Comitès de les diferents societast de la multinacional Ficosa Viladecavalls, així com els diferents sindicats representats -UGT, CCOO, CGT, USOC, Grup Independent- convocaran assemblees, mobilitzacions i aquelles accions que consideren necessàries per mostrar el seu absolut rebuig al conjunt de mesures presentades per part de la companyia.
La primera d’aquestes accions serà una assemblea nformativa amb l’objectiu de consultar a la plantilla la necessitat de convocar de mobilitzacions i vagues.