El grup Piaggio anuncia als treballadors de Derbi que abandona Martorelles

derbi

El comitè d’empresa acusa al grup italià d’enganyar la plantilla i torpedinar deliberadament la recerca d’alternatives industrials

El Grup Piaggio, propietari de l’empresa Derbi, va comunicar a la Generalitat i als treballadors a mitjans del passat mes de novembre que presentaria un pla de reindustrialització dins del propi grup per evitar el tancament de la planta de Martorelles. Des d’aquesta data es va demanar als treballadors que fossin prudents i actuessin amb responsabilitat per donar temps a desenvolupar i avançar aquest projecte. Durant tot aquest temps, el comitè d’empresa i el conjunt de treballadors han insistit una vegada i una altra perquè s’expliqués i es posés damunt de la taula aquest projecte, mentre el Grup Piaggio donava llargues i encetava els passos per deslocalitzar la producció des del mes de gener. L’empresa ja ha deslocalitzat gairebé 5.000 unitats de les 17.000 previstes.

El passat dia 10 de febrer, el Grup Piaggio va anunciar al comitè que les converses amb la Generalitat per subvencionar el projecte no anaven pel camí que ells volien i que, per tant, no tenien intenció de desenvolupar-lo. A partir d’ara, les alternatives que poguessin sorgir per a la planta catalana havien de venir de fora del grup.

El comitè d’empresa vol expressar el malestar, indignació i ràbia que senten els treballadors de Derbi, que veuen com el Grup Piaggio s’ha rigut d’ells i de la Generalitat, jugant amb l’esperança de la plantilla i buscant sempre el seu objectiu final de deslocalitzar la producció amb el vist-i-plau de l’administració i el silenci dels treballadors.

El comitè d’empresa acusa el Grup Piaggio d’enganyar els treballadors i de retardar i torpedinar deliberadament la recerca d’alternatives industrials per a la planta de Martorelles, fent-ho molt més difícil per la pèrdua de temps provocada.

El comitè d’empresa de Derbi reitera el seu total desacord amb la pretensió del Grup Piaggio de deslocalitzar la producció de vehicles, ja que suposa la vulneració i l’incompliment dels pactes i acords signats amb els treballadors i davant la Generalitat al desembre de 2009 i al juliol de 2011. Aquest anunci suposa una declaració de guerra del Grup Piaggio, que manté la seva intenció de tancar la planta de Martorelles, una empresa competitiva i amb futur. Sense oblidar que Derbi és una empresa catalana històrica i emblemàtica amb 90 anys de vida, que representa l’esforç i el treball de diverses generacions.

Els treballadors de Derbi respondrem a aquesta declaració i seguirem lluitant fins al final per defensar el que és nostre i salvaguardar els llocs de treball de centenars de famílies. I demanem a la Generalitat que actuï contra el grup Piaggio i impedeixi que porti a terme aquesta deslocalització impunement i sense donar opcions de continuïtat, i que se’l faci complir el punt de l’acord del 2011 que indica que es buscaran inversors i alternatives industrials per evitar el tancament de la planta de Martorelles.

Reiterem la nostra disposició a dialogar i a treballar en la recerca de solucions, però també la nostra decisió ferma de lluitar fins al final. El comitè d’empresa estudiarà i adoptarà les accions legals, sindicals i polítiques que cregui convenient fins aconseguir una solució de continuïtat per a la planta de Derbi a Martorelles.