El MACBA acomiada 9 treballadors

MCBA
La direcció anuncia noves mesures per retallar l’activitat. Entre afectació directa i indirecta, el MACBA podria deixar al carrer el 20% dels treballadors que presten els seus serveis al museu

La direcció del Museu d’Art Contemporani de Barcelona (MACBA) ha comunicat al Comitè d’Empresa a primera hora d’aquest matí la decisió d’acomiadar una part de la plantilla. La mesura comporta 9 acomiadaments directes, d’una plantilla de 98 treballadors, que han estat comunicats de manera individual al llarg d’aquest matí.

La direcció del MACBA també ha notificat al Comitè d’Empresa les mesures concretes que pretén dur a terme per fer front a un forat de 980.000 euros, entre els que es troben mesures de retallada en l’activitat, el que comportarà prescindir de 7 o 8 llocs de treball més: aquells que tenen relació laboral com a autònoms -falsos autònoms- amb  el museu, serveis de manteniment d’estructura (intal·lacions; etc), cessament de contractes d’obra i servei, fusió de departaments, etc. En total, aquesta retallada tindrà una afectació directa i indirecta del 20% dels treballadors que presten els seus serveis al museu.

Després de conèixer la decisió de la direcció, la plantilla del MACBA s’ha concentrat aquest mateix matí per denunciar aquests acomiadaments, una concentració a la que s’han sumat els treballadors del Centre de Cultura Contemporània de Barcelona en solidaritat amb els seus companys. A la concentració s’ha llegit un manifest en què es denuncia públicament els acomiadaments i s’assenyala directament com a responsable les admnistiracions implicades (Generalitat de Catalunya, Ajuntament de Barcelona, Ministeri de Cultura).

Si cliqueu aquest enllaç, podreu llegir el manifest dels treballadors i les treballadores del MACBA.

Tanmateix us adjuntem un parell de fotografies de la concentració d’aquest matí: