El Ministeri de Treball confirma que UPTA-UGT és l’organització d’autònoms més representativa

perruquer

La resolució de la Comissió de Representativitat constituïda al Ministeri de Treball i Immigració confirma que UPTA-UGT és l’organització més representativa del col·lectiu de treballadors i treballadores autònoms a nivell estatal, seguida de l’ATA i de l’OPA.

UPTA-UGT ha acreditat al Ministeri de Treball al representació de més de 130.000 afiliats directes i 180.000 més a través de convenis. La gran majoria dels afiliats i afiliades de UPTA corresponen als sectors de comerç, transport, hostaleria, agricultura, pesca i serveis professionals. UPTA compta amb 95 seus permanents a 52 províncies i 124 treballadors, tècnics i administratius.

Després d’aquesta resolució administrativa, és moment de la creació del Consell del Treball Autònom, de continuar el procés d’acreditació de representativitat a cadascuna de les Comunitats Autònomes i sobretot d’enfortir la participació institucional de les organitzacions més representatives a tots els àmbits de l’Administració de l’Estat, segons el que estableix la Llei de l’Estatut del Treball Autònom.