El pacte Més Indústria insta als grups parlamentaris a promoure un acord nacional per a la indústria

electrical-installationUn acord que mobilitzi els recursos i instruments polítics i socials per a la reindustrialització de Catalunya

Amb el lema “la indústria no pot esperar” els representants dels agents econòmics i socials Més Indústriahan adreçat avui als Grups polítics del Parlament de Catalunya una iniciativa per a promoure des del Parlament un PACTE NACIONAL/ACORD PROGRAMÀTIC PER A LA INDÚSTRIA. L’acte, celebrat al Paranimf de la Universitat de Barcelona, ha estat presidit pels màxims representants dels sindicats, organitzacions patronals, col·legis professionals i Universitats que componen la plataforma social Més Indústria, amb la presència dels Grups parlamentaris de Junts pel Sí, Ciutadans, PSC, Catalunya si que es pot, PPC i les CUP.

La Declaració presentada reclama de la primera institució del país l’impuls d’una iniciativa parlamentaria per establir el marc de concertació política i de diàleg social, i un full de ruta de llarg recorregut per abordar el rellançament de l’economia catalana amb una orientació industrialista. I que es concreti en un PACTE NACIONAL/ACORD PROGRAMÀTIC que comprengui, no només programes de política industrial específics, sinó que també abasti un conjunt de mesures de caire transversal en totes les àrees de govern, mobilitzi inversions en infraestructures per a la producció, la formació professional i universitària, els centres de recerca i transferència tecnològica, el model energètic i de suport a la cooperació per al creixement del teixit empresarial.