El Parc Salut Mar rebutja el pla arternatiu de mesures que permetria salvar 60 llocs de treball

sociosanitari
Demà, el consorci presenta l’ERO per fer fora 194 treballadors, i la plantilla decidirà les accions a emprendre
El comitè del Parc Salut Mar reunit ahir amb la direcció de l’empresa, manifesta la seva profunda decepció i frustració pels resultats de l’última reunió abans de la presentació de l’ERO que afectarà 194 treballadors del consorci.
Els últims dies, el Comitè d’Empresa, a petició de la direcció de l’empresa i en un esforç per salvar el màxim número possible de llocs de treball, havia presentat un pla d’estalvi que podia reduir en més de 60 el número de persones acomiadades.
Es tracta d’un pla de mesures alternatiu que permet la reducció del dèficit en més de 2,5 milions d’euros. El pla d’estalvi proposat pel comitè, no toca la remuneració econòmica vigent que ja s’ha vist reduïda en aquest darrer any en més d’un 8% (i en alguns professionals del col-lectiu mèdic, en més d’un 15%), però introdueix possibilitats d’estalvi com ara un canvi de jornada, la valoració real de reducció de la despesa en farmàcia,exploracions complementaries etc.. fruit de l’esforç dels diferents serveis mèdics, la congelació del pressupost de Formació, fixar dies de vacances i dies de lliure disposició, entre altres mesures no monetàries que podien també posar-se sobre la taula.
La proposta, però, no inclou la informació tècnica necessària per a valorar si està justificat un ERO d’aquestes proporcions, i si hi ha formes alternatives d’estalviar els 14,5 milions d’euros de reducció pressupostària imposada pel CATsalut.
La resposta de l’empresa al pla alternatiu ha estat una garrotada, en afirmar que aquestes mesures son “irrellevants”. Els esforços per salvar de l’atur a més de 60 persones, al seu parer, son ridículs, i la direcció només s’avé a negociar si la plantilla posa sobre la taula– un cop més – el seu salari, a canvi dels acomiadaments.
Pel comitè, ha quedat palès que no ens enfrontem a un problema només econòmic, sinó a tota una religió política neolliberal radical que només persegueix retallar drets i salaris i empobrir la “cosa pública”, ja que els acomiadaments suposaran una reducció important de l’activitat i de la qualitat assistencial, afegida a la reducció que ja està en marxa. Es tracta per tant, d’una decisió política que pretén arrossegar tot el sector empobrint-lo col.lectivament.
Demà, assemblea de treballadors
Demà dijous, a les 9 del matí, la direcció lliurarà oficialment al comitè la documentació per l’ERO que a continuació portaran al departament de Treball per a la seva aprovació en un plaç màxim de 30 dies. A la tarda, a les 16h, el comitè ha convocat una assemblea informativa sobre la situació i les possibles accions de resposta a l’agressió patològica, irracional, obsessiva i sense precedents dins la Sanitat Pública Catalana.
Parc Salut Mar és un consorci (60% de la Generalitat de Catalunya i 40% de l’Ajuntament de Barcelona) que inclou, entre d’altres, l’Hospital del Mar, l’Hospital de l’Esperança, el Centre Fòrum, el Centre Peracamps i els Centres Assistencials Emili Mira i López (Santa Coloma de Gramenet).

Demà, assemblea de treballadors