El Parlament aprova una bateria de propostes al Govern sobre treball autònom, algunes d’elles a iniciativa de la CTAC

autonoms-1La nostra organització considera prioritària la constitució del Consell Català del Treball Autònom, pendent des de fa sis anys

El passat 28 de juliol el Ple del Parlament va aprovar una bateria de propostes al Govern de la Generalitat sobre el treball autònom a Catalunya. Des de la Confederació del Treball Autònom de Catalunya (CTAC – UGT de Catalunya) ens felicitem per aquest fet, especialment perquè algunes de les mesures aprovades per afavorir els treball per compte propi estan basades en propostes de la nostra organització als grups parlamentaris.

Concretament, es van aprovar tres propostes de la CTAC:

• Una ajuda directa per als nous treballadors autònoms, per tal que tinguin un alleugeriment en la posada en marxa, donar-los més temps per establir-se, i així ajudar-los a consolidar-se. Una ajuda que pugui cobrir els primers 18 mesos de cost a la Seguretat social.
  • Afavorir aquells col·lectius més vulnerables, com els majors de 45 anys, que es vulguin inserir en el mercat laboral, tot facilitant la seva incorporació mitjançant el relleu generacional d’aquells negocis consolidats, els propietaris dels quals estan en edat de jubilació.
  • Constituir durant el setembre de 2016 el Consell Català del Treball Autònom, de forma improrrogable.

El Ple també va aprovar la creació d’una comissió sobre treball autònom per aprofundir en la situació d’aquest col·lectiu. Des de la CTAC – UGT de Catalunya valorem positivament aquesta comissió però considerem molt més prioritària i urgent la creació del Consell Català del Treball Autònom, que porta sis anys pendent de constitució.

Actualment a Catalunya hi ha registrats 547.370 treballadors i treballadores autònoms.