El Parlament de Catalunya vota demà la llei contra la LGTBfòbia

LGTB

Representants del Grup LGTB de la UGT de Catalunya assistiran demà, dijous 2 d’octubre, al Parlament de Catalunya, al debat final de laproposició de llei de drets de les persones gais, lesbianes, bisexuals i transsexuals i per l’eradicació de l’hofòbia, la lesbofòbia i la transfòbia. La votació de la llei contra la LGTBfòbia s’iniciarà a les 10 del matí.

La proposició de llei té l’objectiu de garantir els drets d’aquestes persones, eradicar les situacions de discriminació i violència, i facilitar-los la participació i la representació en tots els àmbits de la vida social. Entre altres punts, protegeix la integritat, la dignitat i la llibertat d’aquestes persones; crea el consell nacional de lesbianes, gais, bisexuals, transsexuals i intersexuals com a òrgan consultiu de les administracions, un òrgan per coordinar l’execució de les polítiques adreçades al col·lectiu, i un servei d’atenció integral per respondre a situacions de violència i discriminació. També potencia les polítiques de lluita contra la discriminació a les escoles regulant, entre d’altres, que els materials escolars tinguin en compte les diverses orientacions sexuals.

Des de la UGT de Catalunya esperem l’aprovació de la Llei contra la LGTBfòbia, que suposarà un pas endavant per als drets de les persones homosexuals i transsexuals. Des del nostre sindicat seguirem defensant la igualtat de tracte de totes les persones, sense discriminació per raó d’orientació o identitat sexual.