El personal educador d’educació especial convoca concentracions, perquè es retorni a les 25 hores d’atenció directa a l’alumnat

Concentr

Davant l’actitud del Departament d’Educació, el Comitè Intercentres torna a reiterar la importància del personal educador d’educació especial als centres i el valor de la seva tasca i exigim la modificació de l’horari actual per tal de retornar a les 25 hores d’atenció directa a l’alumnat i que aquest retorn es faci efectiu a 1 de setembre de 2021.

RECORDEM QUE:

• L’any 2012 el Departament, de forma unilateral, va modificar l’horari dels EEE (Educadors i Educadores d’Educació Especial) passant de 25 hores d’atenció directa a l’alumnat a 30 hores.
  • El Comitè Intercentres va sol·licitar l’avaluació de riscos d’aquests llocs de treball i es va posar de manifest que  l’augment  d’hores a l’atenció de l’alumnat posava en risc la salut tan física com psicològica del personal.
  • La distribució horària actual dificulta garantir la participació d’aquestes i aquests professionals a les reunions, coordinacions, etc.
  • Després de reiterades meses de negociació, el 2017 es va arribar a un acord aconseguint les 27’5 hores amb el compromís per part del Departament d’assolir  les 25 hores d’atenció directa en un termini raonable.
  • A finals del curs 19-20, el Departament es va comprometre en parlar del tema en iniciar el curs 20-21, cosa que no ha estat possible per manca de voluntat  del Departament, que ha anat endarrerint aquest tema en la mesa, donant excuses i arguments que no s’entenen ni s’aguanten.
  • Després d’un llarg període de pandèmia, en el qual no hem deixat d’exigir al Departament la recuperació de les 25 hores d’atenció directa del personal EEE, i comprovant que les bones paraules del Departament no les acompanyen amb fets, el Departament ha posat la pandèmia com a excusa.
  • Per això, des del Comitè Intercentres hem iniciat el camí de les mobilitzacions. Demà dijous, 17 de juny, es convoca una concentració de protesta davant del Departament d’Educació (Via Augusta, Barcelona) per part del comitè i les delegades sindicals. I també demà a la tarda, a les 17 h, hi haurà concentracions de protesta de tot el col·lectiu afectat arreu del territori:

  Barcelona: Via Augusta davant del Departament d’Educació.

  Tarragona: c/ Sant Francesc, 7 (Servei Territorial d’Educació)

  Girona: Plaça Pompeu Fabra, 1 (Servei Territorial d’Educació)

  Lleida: c/ Pica d’estats, 2 (Servei Territorial d’Educació).