El ple de l’ajuntament de L’H aprova una moció per impulsar la T-Treball

El ple de l’Ajuntament de l’Hospitalet va aprovar ahir un acord que mostra el seu compromís en assolir una xarxa de transport Pública Metropolitana potent per garantir a les persones treballadores una circulació i que suposi una veritable alternativa a la mobilitat privada i, en aquest sentit, insta a l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM) a aplicar en el futur sistema tarifari T-Mobilitat les bonificacions “T-Treball” i “T-Treball/Peatge”, impulsades pel nostre sindicat.

La moció va ser votada a favor pels regidors i regidores d’ERC, PSC, CUP, PP i C’s (23 regidors); els 3 regidors d’ICV-EUiA-PIRATES van votar en contra; i CiU (1 regidor) es va abstenir.

Atès que la T-Mobilitat serà un nou sistema de tarifació que permetrà calcular el preu del transport públic de manera personalitzada a cada usuari i que permetrà pagar en funció de les rutines de transport, dels quilòmetres recorreguts i de la freqüència amb què es faci servir; des de la UGT de Catalunya hem proposta la creació d’una “T-Treball” que permeti bonificar els desplaçaments a la feina.

No pot ser que anar a treballar suposi una pèrdua de diners per als treballadors i les treballadors. Per això, des de la UGT de Catalunya demanem que patronal i administracions reconeguin aquesta despesa in itinere i que se li retorni al treballador a través de la “T-Treball”, amb una bonificació important dels viatges a la feina en transport públic i també dels peatges en el cas de la inexistència o inviabilitat de l’ús d’aquest per anar fins al centre de treball.

La T-Mobilitat hauria de permetre incorporar, entre d’altres, algunes bonificacions com la T-Treball que reconeixeria un descompte per a les persones treballadores en el seu trajecte in itinere en el transport públic. Així aquesta bonificació podria reconèixer un nombre de viatges limitats i iguals al nombre de jornades laborals en un període determinat (mensual, trimestral, etc.) en aquell tram in itinere recorregut habitualment per la persona treballadora. Una altra bonificació concertada podria ser la “T-Treball/Peatge” per a les persones treballadores que han de desplaçar-se totalment o parcialment en transport privat a conseqüència de les barreres en la mobilitat reduïda existents en el mateix transport públic o aquelles que han de fer un desplaçament in itinere en un vehicle privat per la inexistència o la inviabilitat de l’ús del transport públic.

Un estudi elaborat pel nostre sindicat sobre els costos de la mobilitat de les persones treballadores entre -per exemple- la Zona Industrial de la carretera del Mig de L’Hospitalet i la ciutat de Barcelona, el cost de la mobilitat en transport públic és un 10% més car que el cost en vehicle privat. En alguns trajectes de la regió metropolitana aquest diferencial de cost pot arribar a ser del 38%. En els casos de treballadors amb mobilitat reduïda, la situació es complica i en molts trajectes l’opció del transport públic és insuficient.