El preacord assolit a Sharp possibilitarà la continuïtat de la planta a Sant Cugat

sharp-logo
La planta vallesana mantindrà 102 treballadors. Un altre centenar passaran a formar part d’un nou projecte industrial a Nortia (Cirsa)

Ahir a la nit, la direcció de Sharp i el Comitè d’Empresa van arribar a un preacord per fer front al nou Expedient de Regulació d’Ocupació anunciat per la multinacional. Finalment, 102 treballadors i treballadores continuaran a la planta de Sant cugat del Vallès, que redimensiona la seva activitat dedicant-se en exclusiva a I+D i comercial. D’altra banda, 100 treballadors més passaran a formar part d’un nou projecte industrial que serà adquirit per Nortia (Cirsa). Amb aquest preacord s’aconsegueix reduir l’ERO a 87 extincions de contracte.

El preacord contempla un període de voluntarietat, que finalitzarà aquest divendres, amb indemnitzacions de 45 dies per any treballat amb un màxim de 42 mensualitats, més 4 mensualitats de salari brut. Tanmateix, es fixaran prejubilacions per aquells treballadors i treballadores que tinguin 55 o més anys.

El preacord permet desconvocar la vaga prevista per avui. Demà, dijous, 7 de juliol, el Comitè sotmetrà l’acord a referèndum per part de la plantilla.

Des de la MCA-UGT es valora positivament el preacord assolit perquè permet donar una sortida industrial per a un elevat nombre dels treballadors de Sharp i possibilita el manteniment de Sharp a Catalunya.