El projecte de foment de la lectura ‘Los libros, a las fábricas’ arriba a Cementos Portland

L’escriptora Lara Smirnov compartirà amb els treballadors de l’empresa de Santa Margarida i els Monjos un col·loqui sobre la seva obra ‘El Golfo de Cádiz y la Cabo de Buena Esperanza’.

Demà dimarts, 27 de novembre, a les 11 hores, l’escriptora Lara Smirnov es reunirà amb els treballadors i les treballadores de la factoria de Cementos Portland, a Santa Margarida i els Monjos (Alt Penedès), que han llegit la seva novel·la El Golfo de Cádiz y la Cabo de Buena Esperanza. Una activitat emmarcada en la cinquena edició de “Los libros, a las fábricas”, projecte de la Fundación Anastasio de Gracia – UGT FICA que promou la lectura a les empreses seguint el model dels clubs de lectura. La literatura eròtica és el fil conductor d’aquesta edició, sota l’eslògan “Léemelo todo, despacito…”.

Aquesta és la sisena trobada de “Los libros, a las fábricas. Léemelo todo, despacito…”, que va arrencar el passat mes d’octubre. En aquesta edició 1.500 treballadors i treballadores, en 15 fàbriques, conversaran amb 15 escriptors i escriptores després de la lectura dels seus llibres, entre el 18 d’octubre i el 17 de desembre.

El projecte té com a principals objectius incloure el foment de la lectura en la responsabilitat social corporativa de les empreses, formar líders laborals en l’àmbit de la promoció de l’hàbit lector i que els treballadors creïn els seus propis projectes personals i familiars de lectura. Té el suport del Ministeri de Cultura i la col·laboració de les editorials Alfaguara, Anagrama, Navona, Sial–Pigmalión, Libros de Autoengaño, Planeta i Grijalbo, i compta amb les seccions sindicals de la Federació d’Indústria, Construcció i Agro de la UGT (UGT-FICA) com a ens dinamitzadors de la lectura dins de les empreses.

En les quatre edicions de “Los libros, a las fábricas” celebrades fins avui, han participat un total de 4.400 treballadors i treballadores dels sectors automobilístic, aeronàutic, químic, siderúrgic, alimentari i de la construcció.

Aquest és el calendari de les properes trobades entre autors i treballadors:

27 de novembre, 11:00h

Autora: Lara Smirnov

Llibre: El golfo de Cádiz y la Cabo de Buena Esperanza

Empresa: Cementos Portland (Santa Margarida i Els Monjos)

29 de novembre, 11:30h

Autora: Megan Maxwell

Llibre: Yo soy Eric Zimmerman

Empresa: Airbus (Sevilla)

3 de desembre, 17h

Autora: Noe Casado

Llibre: Dímelo al oído