El rector de la UPC es nega a dimitir tot i la demanda del Claustre i de la majoria de centres

Al claustre d’avui s’han aprovat tres mocions perquè Antoni Giró retiri els pressupostos del 2013 i els acomiadaments

Avui s’ha constituït el nou Consell de Govern i el nou claustre de la Universitat Politècnica de Catalunya, en el qual s’han presentat tres mocions que s’han aprovat per àmplia majoria: una perquè el rector retiri els pressupostos per al 2013, una altra perquè retiri l’acomiadament de 90 funcionaris interins del PAS i prop de 130 treballadors del Personal Docent i Investigador, i una tercera perquè retiri l’acord amb la Generalitat signat el 12 de març, que compromet la pervivència de la qualitat de l’activitat educativa.

També s’han presentat 140 signatures de claustrals perquè Antoni Giró convoqui un claustre extraordinari per convocar noves eleccions al Rectorat.

A més, 15 dels 16 centres que té la UPC han fet una moció de censura a les seves Juntes d’Escola demanant la dimissió del rector. Tot i les reiterades demandes de dimissió per la seva nefasta gestió i pel seu obscurantisme, Antoni Giró s’hi ha negat.

La secció sindical de la UGT a la UPC considera que el rector hauria d’haver posat avui el seu càrrec a disposició del claustre, ja que ha quedat evidenciat que ha perdut la confiança d’aquest i de la pràctica majoria dels centres que conformen la universitat, un fet inèdit a la història de la UPC. Per això, el nostre sindicat resta a l’espera que el rector convoqui el claustre extraordinari –les 140 signatures de claustrals l’hi obliguen- i aconseguir la seva dimissió amb 2/3 dels vots.